رفتار جانبی مجموعه های خاص از ایده آلهای اول ضمیمه یک مدول

پایان نامه
  • وزارت علوم، تحقیقات و فناوری - دانشگاه فردوسی مشهد - دانشکده علوم
  • نویسنده مهدی چهاردهی
  • استاد راهنما محمود یاسی
  • تعداد صفحات: ۱۵ صفحه ی اول
  • سال انتشار 1374
چکیده

در سراسر ایران رساله a بعنوان حلقه ای در جابجایی و یکدار (oala) می باشد و ایده آلهای a را با حروف کوچک لاتین و خط زیرشان و نیز عناصر حلقه را با حروف کوچک نمایش می دهیم و m بعنوان یک -a مدول می باشد. در این بحث ابتدا به مقدمات و پیشتازیها اشاره مختصری شده و سپس نمایش ثانویه مدولها روی یک حلقه جابجایی مطرح گشته و بعد مدولها و حلقه های مدرج و همگن عنوان گردیده و در پایان مدولهای آرتینی و رفتار جانبی ایده آلهای اول ضمیمه مورد بحث قرار گرفته است . مسئله اصلی در واقع عبارت از این است که اگر a حلقه ای جابجایی یکدار و m یک -a مدول آرتینی و -a ایده آلی از a باشد دنباله (att (o: m-an))n n سرانجام توقف می کند.

۱۵ صفحه ی اول

برای دانلود 15 صفحه اول باید عضویت طلایی داشته باشید

اگر عضو سایت هستید لطفا وارد حساب کاربری خود شوید

منابع مشابه

ایده ال های اول ضمیمه از کوهمولوژی موضعی مدول ها

در این پایان نامه ایده آل های اول ضمیمه از کوهمولوژی موضعی مدول را بررسی می کنیم .

15 صفحه اول

بررسی رفتار مجانبی مجموعه های خاصی از ایده آل های اول وابسته ی مدول های ext

در این پایان نامه به بررسی ویژگی های عمق صافی، عمق تعمیم یافته و ایده آل های اول وابسته مدول کوهمولوژی موضعی می پردازیم. همچنین رفتار مجانبی مجموعه ایده آل های اول وابسته ی مدول های ‎ ext ‎ را مورد مطالعه قرار می دهیم‎.

15 صفحه اول

ایستایی مجموعه ایده آلهای اول وابسته توانهای ایده آل پوششی تعمیم یافته درختان

فرض کنیدrحلقه چند جمله ای ها با n متغییرروی میدان k بوده وiیک ایده ال تک جمله ای آزاد از مربع از حلقهr باشد وبرای هر1< s فرض کنید(a ss (ri^s مجموعه ایده الهای اول وابسته بهri^s باشد بسیاری از خانواده های ایده الهای تک جمله ای ازاد ازمربع شناخته شده اند که درخاصیت پایداری برای ایده الهای اول وابسته صدق می کند باطرح این سوال که کدام ایده الهای تک جمله ای ازاد از مربع در خاصیت فوق صدق میکنند خانون...

15 صفحه اول

ایده آل های اول ضمیمه به مدول های کوهمولوژی موضعی و آرتینی مشخص

در این رساله بعد از بیان مقدمات و پیش نیازها، ابتدا نمایش پذیری مدولها را تعریف کرده و سپس به بیان اثبات نمایش پذیربودن مدولهای آرتینی پرداخته و بعد از آن مدولهای کوهمولوژی موضعی را تعریف نموده و سرانجام در فصل سوم با در نظر گرفتن حلقه نوتری و موضعی a با بعد n و ایده آل محض از آن مانند a به اثبات پوچ شدن مدول hia (a) و اینکه این مدول آرتینی است ، پرداخته و در نهایت مجموعه ایده آلهای اول ضمیمه ب...

15 صفحه اول

ایده آل های اول وابسته کوهمولوژی موضعی از مدول های خاص

فرض کنیدr یک حلقه جا به جایی و نوتری و i یک ایده ال از r باشد. همچنین فرض کنیدm یک r– مدول باشد. دراین پایان نامه ما شرایطی که بر اساس آن ایده آل های اول وابسته مدول کوهمولوژی موضعی به ازای هر iبزرگتر از صفر ، متناهی می باشد را مورد بررسی قرار می دهیم.

15 صفحه اول

منابع من

با ذخیره ی این منبع در منابع من، دسترسی به آن را برای استفاده های بعدی آسان تر کنید

ذخیره در منابع من قبلا به منابع من ذحیره شده

{@ msg_add @}


نوع سند: پایان نامه

وزارت علوم، تحقیقات و فناوری - دانشگاه فردوسی مشهد - دانشکده علوم

میزبانی شده توسط پلتفرم ابری doprax.com

copyright © 2015-2023